Wie ben ik

In 2012 beëindigde ik mijn master Communicatie & Media design. Communicatie & media design is een opleiding voor conceptualisten die de interactie tussen mensen en media (her)definieren. Mijn grootste interesse binnen deze studie is : creative concept development, user experience research, design, interactivity en storytelling.

Ik deed tijdens de opleiding meerdere internationale ervaringen op. Ik volgde lessen in Maastricht, waar ik in internationale teams werkte. Als kers op de taart studeerde ik 6 maanden Interaction Design aan de Ravensbourne University. Deze ervaring zorgde voor unieke kansen: ik werkte op projecten voor bedrijven zoals Hasbro, Reading Room en Think Public. Ik organiseerde samen met andere studenten “The Ravensbourne 2011 degreeshow”. Op deze show won ik de award voor “Most Accomplished Idea”. Als laatste werkte ik als User Experience Researcher op een extern project voor een groot technologie bedrijf.

In mijn derde jaar deed ik stage als Account Executive bij Boondoggle. Ik werkte voor klanten als Coca-Cola Belgium, Electrabel, Stichting Marketing en Thomas Cook. Tijdens deze stage vergrootte mijn passie voor nieuwe media en strategie.
Mijn masterproef “hoe kan je met een ideeënbus het proces van idee tot uitwerking optimaal ondersteunen” wakkerde mijn nieuwsgierigheid naar de werking van organisaties aan. Daarom begon ik in 2013 de studie Master in het Management.

Wat doe ik?

    • Concept-ontwikkeling
    • Interactie design
    • User Experience Research
    • Grafisch ontwerp
    • Video-productie en post-productie
    • Creatief denken
    • Marketing en communicatie strategie
    • Social media marketing
    • Storytelling
    • Vorming geven
    • Project management

    • Download mijn CV

Thomas Van Ryckeghem